Wednesday 19 December 2012

Karma

Salam semua,

Anda percaya kepada karma? Ye, hukum karma. Hukum Allah. Doa orang yang teraniaya mudah dimakbulkan Allah. Bila karma ini boleh berlaku, mungkin bukan sekarang tapi nanti, kalau bukan nanti pun Allah pasti membalas semua dosa-dosa  yang kita tidak taubat di akhirat kelak.

Apa yang ingin saya ceritakan adalah, jika dimasa muda-muda dulu kita pernah berbuat kesalahan aka dosalah kan, bertaubat lah. Dari pengalaman saya yang masih mudah nak ke tua ni, perasan bila dah tua ada balasan yang akan kita terima.

Yang paling banyak berlaku apa? Masa mak ayah kita tua, sakit kita tidak pernah jaga mereka, tunggulah masa bila kita tua nanti, tengoklah macam mana anak-anak kita layan kita. Its happen, true, in front of my eyes. Bila kita renung-renung, setiap apa yang berlaku pada kita, ujian esp. adalah khifarah dari dosa-dosa kita, waima terpijak duri halus. (:

Apa yang saya suka doa hari-hari selepas solat, Ya Allah, janganlah engkau hukum anakku kerana dosa2 ku. Semoga Allah, mengampuni kita. Bak kata Ustaz Azhar idrus, semua orang pernah berbuat salah, tiada yang sempurna, taubatlah, Allah Maha pengampun kan. Taubatlah. Selagi ada masa ada nyawa.

Waallahuallam.

No comments:

Post a Comment