Thursday 10 January 2013

My fear factor





Pernah tengok benda nie?


atau orang nie


kenapa?

Dari  kecil sampai besar, saya sangat takut bila tengok orang mesin rumput. Even kalau saya dalam kereta pun saya dapat rasa kengeriannya. Kenapa? Saya sendiri tak pasti sebenarnya, tapi pada mata saya gigi/mata mesin itu sangat2 tajam bagi saya dan amat berbahaya sekali. Saya selalu terbayang kalau saya berjalan sebelah orang mesin rumput, saya sangat takut, batu terpercik ke arah saya, biasanya saya paling takut kena kat mata, dan biasa kalau saya lalu dengan kereta pun saya akan tutup mata saya dengan tangan. Sangat takut. Berdebar2 la jantung. Kalu naik kereta saya takut batu terpercik kat cermin kereta saya, pecah dan kena saya. Or yang paling ngeri dia punya blade mesin tuh tercabut dan melayang kena sesapa lalu. Apa yang paling saya takuti adalah, saya sangat takut kalau mesin rumput tuh terkena kaki tuannya, saya membayangkan pasti putus kaki orang tersebut.Teruk betul imaginasi saya. 

Takutnya saya pada objek dan orang yang mengendalikan benda alah tuh, sampaikan kalau nampak orang mesin rumput, saya akan cuba tidak akan lalu jalan tersebut, saya cuba la cari jalan lain, kalau terpaksa jugak lalu, saya pasti memecut atau menukar lorong. Kalau boleh memang nak mintaklah, pakcik yang mesin rumput tuh berhenti sekejap. Sebab si penakut pemesin rumput nak lalu. Boleh ke tak?  Masa tulis artikel ni pun jantung saya berdebar2 sebab terbayang2 orang mesin rumput. Even kalau orang datang mesin rumput kat rumah saya, saya akan pastikan semua pintu rumah saya cermin semua ditutup, dan saya akan mengurungkan diri didalam bilik. 

Agak2 ada tak orang takut pada mesin rumput macam saya? :)

No comments:

Post a Comment